Löparhelg 8-10 oktober

Välkomna till en fullspäckad helg där vi tar ett helhetsgrepp kring dig och din utveckling som löpare, men även få dig som vill stärka både kropp och knopp!

Ta din löpning till nästa nivå!
Du kommer få uppleva individuell coaching i gruppformat när den är som bäst. Ta del av proffsens bästa knep för att känna det lätta med kraftfulla löpsteget. Få ut maximalt av din träning genom att göra små men viktiga justeringar i din kost. Men viktigast av allt. Hur kommer man ur svackor, dålig motivation och negativa tankar? Få konkreta verktyg som fungerar för ditt mentala välmående och lär dig små trick som gör att du kan prestera ännu mer ute på löprundorna framöver. 

Löparhelgen passar för alla som vill utvecka sin löpteknik eller bara komma igång i löpning. 

Läs mer här>>

Emanuel Widmark

Löpcoach, Näringsfysiolog, PT och författare till boken "Kosttillskott för idrott"
Läs mer här>>

Tuva Wedberg

Löpcoach, Massageterapeuter med inriktning på skador och smärtproblematik.
Läs mer här>>

Madelene Skogstad

utbildad inom Hathayoga och Yinyoga och hon brinner för att hjälpa människor.

LÖPARHELG PRIS 3 995 SEK/PERSON

Detta ingår i löparhelgen:

  • Boende fredag-söndag på lägenhetshotell Kurbits
  • Helpension
  • 6 x Träningspass
  • 1 x Föreläsning. 
  • Linneset och avresestäd.
    (utan boende 3 570 SEK/per person)


PROGRAM
Fredag 8/10
15:00 Ankomst och incheckning på Hotell Kurbits
16:00 Ankomstfika
17:30 Löpteknik från topp till tå
- Hitta din optimala löpposition
- Effektivisera ditt löpsteg
- Löpskolning och löpteknik
19:30 Middag 

Lördag 9/10
08:00 Yoga
09:00 Frukost
10:30 Intervallpass
- Hemligheten till att bli en bättre långlöpare är att träna som en sprinter!      
- Hitta det avslappnade men kraftfulla löpsteget
- Lär dig känna var din tröskel ligger
12:30 Lunch 
14:30 Styrketräning för löpare
- Gör din kropp skottsäker med enkla styrkeövningar med kroppen som verktyg
- Förebygg slitage och vanliga löparskador
- Öka din kraft i löpsteget genom att träna ditt nervsystem
- Mobilitet och flexibilitet släpper på dina begränsningar i löpningen
17:00 Föreläsning kost och mental träning
- Du är inte bättre än din förmåga till återhämtning
- Vilka är de vanliga fallgroparna när det gäller kosten?
- Hur laddar jag upp och hur återhämtar jag mig på optimalt sätt?
- Hur påverkar våra mentala processer vår motivation, vår sömn, vår  inställning och vår livskvalitet?
19:00 Middag

Söndag 10/10
08:00 Frukost
09:00 Yoga
10:30 Löpning på fjället 
- Vi tar en längre löptur på fjället där vi utgår ifrån Hemfjällstangen. 
- Vi fokuserar på att hitta det vi tränat på under fredagen och lördagen. 
13:00 Lunch 
14:00 Avresa

Justeringar i schemat kan förekomma. Ett detaljerat program får ni vid ankomst.
20 deltagare kommer att få ta del av denna fullspäckade helg. Vid mindre än 10 deltagare förbehåller vi oss rätten att ställa in detta event.

Kontakta oss för mer information och boka er vistelse!

Emilia Gudmunds
Grupp & konferensbokning tel. (+46) 0280 96207
Emilia.Gudmunds@klappen.se